Thursday, October 9, 2008

Musuhku dalam selimut!

Aku rasa pelik kenapa aku rasa penat, kinda tak cukup tidor, even SV aku tegur aku tampak muka aku memang penat...Ya, memang aku penat... Sudah 3 minggu aku begini, tak lena tidor. Kadang-kadang aku bangkit dari tidor di tengah-tengah pagi hari, dikala orang lena tidur. Bangkit waktu pagi, kaki aku kemerahan, ada bintik-bintik merah on my foot, oh on my hand too. What happen? Asked my self... maybe I was bitten by mosqitos...1st time, dibiarkan saja. Alas, it’s not logic! Even I didn't see even single mosqitous in my apartment.

Then, couple days ago, I committed that I don't want to sleep early. At the same time need to revise the take home test that I made for final check. I was bitten again. At that time I am I struggle on the carpet and on my foot... what was makes me so awful. I put my eyes at every inch on the carpet. Unfortunately, I didn't find him... "Nanti kau! aku cari sampai ke lubang cacing!".

Bangun keesokkanya aku rasa gatal di kaki, memang pelik bagi aku. Tidak pernah rasa begini. Terkejut juga aku tika melihat di selimut ada tompokan-tompokan kecil darah di atas selimut. Seolah-olah nyamuk yang mati kekenyangan dihempap kaki aku yang buas tidor di malam hari...Apakah ini?Arrghh...pedulikan. Terus aku capai towel mandi bersiap untuk ke kelas dan kebetulan aku lupa ade test pagi itu. Aduh! Suhaizi! what happen to you! boleh pula engkau ni lupa de class test....But, Alhamdulillah I did well on this test; my 1st test on machine design which the most interesting subject for me.

Ok, now berbalik kepada kisah 'musuh' aku ini. Malam ini aku berbuat perkara yang sama. Dikala merasa rimas aku mencari dan aku terkejut besar! Binatang apakah ini? ooh engkau lah yang jadi musuh aku dalam selimut dikala aku nyenyak tidor... kecil, berwarna keperangan, berkaki enam. Mau teka? Fuh, tak cukup dengan itu. Aku nekad mencari seisi keluarganya. Dendam aku memang tak kesudahan. Seketika, aku hilang sabar dan sempat juga menyebut namaNya dikala terjumpa binatang ini. Banyak betul anak pinak dia. Dari sekecil-kecil biji sawi malah lebih kecil dari itu dan sehinggalah sebesar 3mm. Specific aku boleh bagi ukuran badan binatang ini bg yang agak dewasa. Rumahnya di bawah carpet. Bayangkan operasi malam itu, nasih baik mata aku superpower lagi. Boleh tengok benda-benda kecil sebegini. Malam tu juga aku nekad mengumpul binatang penghisap darah muda aku ini sekadar yang termampu namun beberapa ekor sahaja yang aku dapat.

Sepanjang pengalaman aku, jika sekadar pacat or lintah di kampung boleh sahaja aku handle, tapi yang ini! yang menggangu tidor aku!SORRY...Aku mengumpul semua anak, bapak or emak2 nyek sekali dalam gelas kaca aku. Memang perancangan aku dari awal aku mahu berikan sample binatang penghisap darah ini kepada Hafiz. Dia pakar dalam bidang entemology; kajian serangga dan pesticide. Mungkin dia boleh jadikan penemuan aku ini sebagai tajuk project dia! hehe Boleh aku rujuk dari dia. Dari pemerhatian aku, binatang ini tidak ada sayap. PELIK! macam mana boleh hinggap ke kaki aku or badan aku juga! Ada sensor kah?

I google it as pesticide on human! WHATTTTSSS.. I'm totally surprise. I found him in the website. Ok, now I know him very well after do some reading. Well, now I need to think how to remove or kill these little guys from my bed room. Hope I will find out soon.

Leave me alone tonight. Salam perkenalan wahai musuhku; Bed Bugs.

9 comments:

Nurul said...

bugs ni mmg tempat dia suka la kat carpet..kasi mati itu binatang..hehehe

Unknown said...

eiii keji nya binatang itewww. lain kali tdo dlm kelambu hahaha

Anonymous said...

ishish..kebersihan amatlah penting...sampai beranak pinak..ishish...takut seh cmni..apepun good luck..sila lah buat sesuatu...nt die beranak pinak pulak di bawah kulit kekeke

ABDUL HAFIZ said...

Kena cuci tempat tidur.basuh selimut, conforter dan sarung bantal.Pastu vaccum carpet. Utk bed bug ni ada bnyk pesticide di pasaran utk membunuhnya,..Bagi aku serangga tu..nak bg cukup koleksi serangga aku..satu lagi insect family..haha (Famili:Cimixidae).Dah lama aku mencarinya..

Anonymous said...

Nurul:
memang kadang bugs tu kene lenyek sampai mampus tapi sekali jek buat, coz they already bloody. They got from mine! So lama2 tak tahan dah.

Onn:
tu lar teman aku dikala aku tidor! hahah musuh aku rupanya.

Sesacun:
Kebersihan akan terjamin. Nanti akan diadakan operasi besar-besaran.

Hafiz: aku dah cuci conforter aku dan juga selimut2 tu semua. Tapi aku kene buat operasi besar-besaran lagi nk tanggap semua tuh. Kalu ko nk sample petang nih aku bagi kat ko! ehhe they already got my blood!

NURUL IZZA said...

ms usm dulu,sebelah lab abgfiz kaji bed bugs ni..utk hidupkan dia..kena bg makan darah.dan dia plg suka drh manusia...so tukang kaji tuh bg makan darah dia sendiri..hebat x..hihi..tapikan kesan gigitan tu jgn garu sapu ubat dan insyaAllah akan hilang sikit2..

murni said...

zie..apekah bug tu ada di bilik?

geli la rupe paras nyer..hehe

jgn lupe setiap minggu bersih kan bilik!=D

JustAgurlzNotAprincess said...

eeeee.....
x kiut langsung bug neh..
seb baek bukan kt jepun..
kalo x..mesti buat citer btuko jd rasaksa...hehehehe
peace..

Anonymous said...

Izza:
Kalu dah buat phd mane nk cari darah kan! hehe kene letak peha la as umpan. Gile gak keje camtuh.. Tak sanggup. Kalu ikut fail tu for his phd coz takde etika! hahah

Murni:
Balik nnt cek lar bawah carpet tuh haha keep clean your carpet!

Ita: cute ke tak ke yg nyata dia dah hirup darah aku hahaha aku dah buat operasi besar-besaran hari nih then nnt tgok lar macam mana... harap2 aku dapat tidor lena! hehe