Monday, September 29, 2008

1 Syawal yang dinantikan



Ramadhan akan melabuhkan tirainya, dan bermulalah bulan baru bg umat Islam; Syawal yang pasti dinantikan semua umat islam. Pasti tak lain tak bukan untuk merayakan Eidulfitri. Tahun ini adalah pertama kali dalam hidup aku beraya berjauhan dengan keluarga tercinta.

Apakan daya! Inilah adat perantau dan belajar di negara orang yang harus aku bayar! Dan ia sebenarnya sebuah pengorbanan! Yang nyata aku tak kesorangan di sini. Ramai lagi Malaysian di USA dan masing-masing sudah pasti merindui keluarga di Malaysia. So, aku kira bersyukur juga lar, mungkin ada lagi yang bernasib malang dari aku. Alhamdulillah akan segala nikmat kurniaNya.

Hari Raya akan jatuh pada hari Rabu, Sept 1, 2008 (hmpir genap 8 bulan aku di USA)... tapi aku ada kelas pagi tu seawal jam 8 dah kena ada di jabatan. Apakan daya... Minggu ini sarat dengan tugasan dan juga Lab plus EXAMs!!! Entah lar mungkin aku boleh meminta izin keluar awal pagi Rabu ini untuk bersolat hari raya bersama-sama Bro Hafiz dan juga rakan muslim yang lain.

Baju melayu baru tidak lagi tergosok!Songkok? sampin adakah? Ermm... itulah keadaannya kalau keadaan di kampung halaman dan tidak di sini. Agaknya macam mana yek berhari raya di tempat orang?

/A.Suhaizi, NE. 0145am

4 comments:

oon said...

zie,

samalah kita first timer beraya berjauhan, apakan daya.. mintaklah kuar sekejap pagi raya tu, mesti diorang paham.

neway selamat raya n maap zahir batin jugak (berapa kali mau wishh daa). buatlah video dedication jugak. mesti ko cam penyimpan mohor2 besar tu, kopiah senget, hahaha.

chiao bella!

Shahrul@Oon

Suhaizi said...

aku tak boleh buat live cam tu tok! eheh nnt sedih nagnis dong.. hilang macho hehehe

ape2 pun nnt tgok lar akan de kejutan aku beraya disini... hehe tunguuuuuu

missselfridge said...

salam aidilfitri..kami raya selasa..hohoho

Anonymous said...

huhuhu..salam..abg tersyg...
sinig...celebrate mcm biase jew...ermm..kadang2..terase...sebok.gk.....tapi...
wak bese2..jew..huhu..ma nagih gok pgi tu...lepah cakap nge abg....erm..biase la...
winu kt ank dier hermmm..fu9.fuh..
next yera...tinggal 2 dr 4 kt umh ni heheheh huhuhuh...hermm..saha fly
bulng 3 insyaAllah....hermmm