Sunday, August 24, 2008

Welcome to USA!

Minggu ini aku menerima banyak kabar gumbira dari sahabat-sahabat dari Malaysia. Ramai akan datang untuk menyambung pelajaran ke sini, baik yang akan datang ke sini untuk buat master mahupun phD dalam bidang masing-masing.

Nama- nama kawan rapat seperti Saudari Murni Marlina Karim akan/telah berangkat ke Rhode Island University, Melissa (Texas) , Saiful (tak sure) , Hafiz (Nebraska University) , dan juga Fazliyaton di Michigan (mendapat gelaran: kak Eton, haha jangan lepas ni kene marah dah lar). Ramai lagi kenalan dari serata universiti di Malaysia.
People who are really close, will feel sad and cry for 'loosing' you. So do we right here, for sometimes. We need to do A LOT of sacrifice to be here! It is not just the matter of happy living in different country but more than that. And life sebagai pelajar amat mencabar di samping tidak lah banyak masa terluang. Lagi-lagi dikala berjauhan dengan orang tersayang dan juga sahabat dan kenalan rapat. Hidup buat pada awal 2 hingga ke 3 bulan amat menyiksakan dan perlukan ketabahan hati. Kadang-kadang dugaan amat besar bagi yang dah ada keluarga serta yang ada anak-anak.

So, welcome to all my dearest friends to USA. Semoga tetap cekal menahan arus dugaan untuk melepasi setiap halangan!

3 comments:

Nurul said...

best tak life kat US?

Kopiah Senget said...

erm boleh tahan gak lar, datang nk study best camne la sangat! hehe bukan jd pelancong! g lawat merata tempat pun best lar hehe

Anonymous said...

doakan sy join d grup..(^_^)