Saturday, August 16, 2008

Zahir yang tak terucap

Assalamualaikum...

Awal-awal pagi pintu sliding apartmentku sudah ku buka. Sejuk pula rasa pagi ni. Memang lain dari biasa. Sekarang sudah nak masuk peralihan cuaca, dari musim panas ke musim luruh. Suhu amatlah berbeza, dan pada puratanya sekarang suhu hanya 25 deg C. Nice bukan! Awal pagi sabtu aku kebiasaanya aku bangun agak awal sementara membaca journal-journal pilihan yang bertaburan di atas meja. Sejenak membaca, terasa mengantuk! :) argg....

Aku kemudian pergi menyinggah ke dapur, panaskan air. Rasa macam nak minum nescafe. Dah lama tak ada tabiat minum coffee pagi-pagi hari begini. Kerna sebelum ini, cepat sangat rasa sakit kepala kalau selalu sangat minum coffee. Kemudian, ku ambil cawan yang berpenebat, yang boleh preserve haba untuk sekian waktu. Ku ceduk satu sudu gula dan satu sudu coffee. Fuh!... Terasa nikmat minum coffee pagi-pagi hari ni.

Sambil-sambil memegang salinan journal 'anugerah' advisorku, aku pun mencapai laptopku: teman hidup aku dikala sunyi. Lantas aku mainkan lagu-lagu melayu rock klasik. Lagu pilihan aku pada pagi sabtu, ' zahir tak terucap' ... agak jiwang lagu-lagu begini. Layan saja... asal boleh bantu aku membaca journal ini. Hihi


Lirik:
Nyata bukan khayalan apa yang aku alami
Kau menjelma setelah menghilang
Kini berdiri di lamanku
Teramat getir keadaan ini
Nak kubiarkan tak sampai rasa di hati
Andai kusambut itu bererti, berdosanya diriku ini
Aku terpaksa kuburkan walaupun kasihku ada
Harus kuterima hakikat dia masih memerlukanmu

Nyata bukannya khayalan apa yang aku alami
Kau menjelma setelah menghilang
Mengharap suatu yang tak mungkin
Terbongkar kini yang dulu terkunci
Namun semua itu sudah tak bererti
Silapnya kita saling memendam
Sukar meramal perasaan

Aku sememangnya ada
Menyimpan kasih padamu
Cuma zahir tak terucap
Kerna dibayang rasa sangsi

::Nash

2 comments:

Anonymous said...

salam zie ...
ko pon nak menggile ambik gambo gak ke ??
ok je d60 nih utk beginner-beginner bereksperimen ...
tp kalo ko ade duit extra opt for d80 yang lebih canggih la ...
ataupun canon eos 450d ke ...
tp d60 berbaloi la dengan duit yang dihanguskan ...

Anonymous said...

salam zie,
nak ucap thanks, ambe ade curi beberapa idea deme untuk blog ambe hehe untuk kebaikan student2 ambe..lagi satu ambe ade upload lagu untuk music therapy ( hehe promote tuh) untuk kebaikan student2 & kawan2 yang nak menstabilkan palpitation kala study & banyak tugasan..selamat bertherapy dengan music..adios